Strategi Pemasaran Ohana Enterprise dalam Meningkatkan Penjualan Paket Wedding Tahun 2023
DOI:
https://doi.org/10.37680/ssa.v2i1.4441الكلمات المفتاحية:
Marketing, Strategy, Wedding Packagesالملخص
In developing a business in the wedding sector, Ohana Enterprise has created several wedding packages for brides-to-be who want to celebrate their wedding festively and efficiently. Researchers use the Observation study method and interviews. using qualitative descriptive data analysis techniques which will be analyzed using the 4P variable marketing mix strategy, price, place, product and promotion. With the aim of knowing the marketing strategies used in increasing sales of wedding packages in 2023. Based on the research that has been done, Ohana Enterprise offers wedding package prices depending on the type of options provided to increase sales of wedding packages at Ohana Enterprise in 2023 can be adjusted to client requests and the flexibility of the prices offered, the choice of venues provided is more than 50 venues, active promotion through social media content, Ohana Enterprise which has branches in various places, event and marketing teams that are actively involved in marketing carried out until the event takes place.
المراجع
All Habsy, B. (2017). Seni Memahami Penelitian Kualitatif dalam Bimbingan dan Konseling. Jurnal Konseling Andi Mattapa, 1.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian. Rineka Cipta.
Arum, L. (2021). Strategi Penerapan Brand Activation Paras Asri Wedding Organizer Di Era Pandemi Covid-19. Jurnal Tata Rias, 10, 69.
Basu, S. D., & Irawan, M. (2005). Manajemen Pemasaran Modern. Liberty.
Desy, A., Suwarsono, B., & Wahyu, B. (2023). Strategi Pemasaran CV. Indo Jaya Bersatu Dalam Meningkatkan Profit Perusahaan dan Menarik Minat Konsumen. Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen (EBISMEN), 2(4), 2.
Fandy Tjiptono, Gregorius Chandra, & Dedi Adriana. (2008). Pemasaran Strategik (1st ed.). CV> ANDI OFFSET.
Farida, N. (2014). Metode Penelitian Kualitatif : Dalam penelitian Pendidikan Bahasa. Pustaka Cakra.
Fatmawati. (2023). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Jipang Di Kelurahan Tomoni Kabupaten Luwu Timur. IAIN Palopo.
Kasmir. (2003). Manajemen Perbankan (Cet 1). Pt. Rajagrafindo Persada.
Kasmir, & Jakfar. (2007). Studi kelayakan bisnis (cet 4). Kencana.
Kotler, P., & Gerry, A. (2014). Principle of Marketing (15th ed.).
Lidin, W. , S. & T. (2015). Metode Penelitian Kualitatif & Grounded Theory. FTK Ar-Raniry Press.
Machali, I., & Hidayat, A. (2016). The Handbook of Education Management Teori dan Praktik Pengelolaan Sekolah/Madrasah di Indonesia. (Edisi Pertama, Vol. 1). Penerbit Prenada Media Group.
Mulyana, D. (2003). Metodologi Penelitian Kualitatif. PT. Remaja Rosdakarya.
Mulyani. (2019). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada RUmah Makan Bakmi Witosari 2 Purwokerto Timur. IAIN Purwokerto.
Nadya, N. (2023, February 28). Keuntungan Mempersiapkan Resepsi Pernikahan dengan Memilih Paket Pernikahan All In Package. Fimela.Com.
Noor, J. (2017). Metodologi Penelitian : Skripsi, Tesis, Disertasi & Karya Ilmiah (1st ed.). KENCANA.
Nugrahani, F. (2014). Metode Penelitian Kualitatif.
Ohanaenterprise. (n.d.). Https://Ohanaenterprise.Co.Id/.
Praktis, S., Pemula, B. P., Pendamping, B., & Skripsi, B. (n.d.). RISET KOMUNIKASI: Surokim Diterbitkan oleh: Pusat Kajian Komunikasi Publik Prodi Ilmu Komunikasi, FISIB-UTM & Aspikom Jawa Timur.
Rachmat. (2014). Manajemen Strategik. CV Pustaka Setia.
Resti, W. (2020). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Toko Bag Corner. Institus Agam Islam Negri Ponorog.
Ricky W Grifin, & Ronald J. Ebert. (2006). Bussiness Eight Edition, Terjemahan Sita Wardani. Penerbit Erlangga.
Ridha, N. (2017). Proses Penelitian, Masalah, Variabel Dan Paradigma Penelitian. Jurnal Hikmah STAI Sumatera Medan, 14.
Sanusi, A. (2011). Metodologi Penelitian Bisnis, Disertai contoh Proposal Penelitian Bidang Ilmu Ekonomi dan Manajemen. Salemba Empat.
Sari, D. (2020). Strategi Pemasaran Markem Wedding Dalam Meningkatkan Kepercayaan Calon Konsumen Di Kota Pekanbaru. YLPI Riau.
Sofian, A. (2014). Manajemen Pemasaran. PT. Raja Grafindo Persada.
Sofian Assauri. (2017). Manajemen Pemasaran: Dasar, Konsep & Strategi.
Stephen P, R., & Mary Coulter. (n.d.-a). Manajemen.
Stephen P, R., & Mary Coulter. (n.d.-b). Manajemen Tenth Edition, terj Bob Sabran dan Devri Barnadi Putera, Manajemen.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). ALFABETA.
Sunyoto, D., & Eka, F. (2015). Pemasaran Jasa dan Relationship Marketing. In Manajemen Pemasaran Jasa (p. 1). Media Pressindo.
Supriyati. (2013). Metodelogi Penelitian. LABKAT.
Yulianti, A. (2020). Strategi Pemasaran Wedding Organizer Riky Salon terhadap kebutuhan Masyarakat Berdasarkan Tinjauan Ekonomi Islam [Skripsi]. IAIN.
Yusuf, M., & Said, M. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran. CV SAH MEDIA.
Zellatifanny, C. M., & Mudjiyanto, B. (2018). TIPE PENELITIAN DESKRIPSI DALAM ILMU KOMUNIKASI THE TYPE OF DESCRIPTIVE RESEARCH IN COMMUNICATION STUDY. In Jurnal Diakom (Vol. 1, Issue 2).
Zuriah, N. (2009). Metodologi Penelitian Sosial Pendidikan Teori-Aplikasi. PT Bumi Aksara.